neděle 23. srpna 2015

Tarte tatin - obrácený jablečný koláč

Dnes jsme měli návštěvu a tak jsem k odpolední kávě upekla obrácený jablečný koláč. Už jsem ho několikrát dělala a vždycky má velký úspěch. Je jednoduchý, ale dnes jsem bohužel karamel připálila, tak jsem musela dělat nový. Recept mám z časopisu Pečené dobroty, původně koláč pochází z Francie. Kuchařka omylem připekla jablka, tak přes ně dala plát těsta a strčila do trouby. 

Recept:
Těsto
250 g hladké mouky
150 g másla
50 g cukru
1 prošlehané vejce

Náplň
50 g másla
125 g cukru
1 lžíce vody
50 g sušených brusinek
450 - 750 g jablek nakrájených na plátky


Vypracujeme těsto a dáme ho odležet do lednice. Máslo, vodu a cukr dáme do kastrůlku, zahřejeme a mícháme než nám to zezlátne. Vlijeme do formy, posypeme brusinkami a poklademe hustě jablky. Z těsta vyválíme placku o trochu větší než je forma a dáma na jablka. Okraje zahneme dovnitř, pečeme asi 40 minut než těsto zezlátne. Podáváme se smetanou.
Dobrou chuť 
vaše Lorein

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...